ח"כ כהנא: "עשינו הכל על מנת להקים ממשלת ימין"

ישראל רובין 1 Comment on ח"כ כהנא: "עשינו הכל על מנת להקים ממשלת ימין"

ח"כ מתן כהנא בריאיון ל'קול חי': "סילמן בעד הממשלה הזאת. גם שקד, לאחר ניסיונות בכל כוחה להקים ממשלת ימין, גם בעד הממשלה שתקום. בלחימה עצרנו את המו"מ לגמרי, ואז חזרנו לדון עם הליכוד. עבאס מפגין רצון לשלב את הערבים, בניגוד להצעות המרחיקות לכת של הליכוד. נתנו לו דברים שבכל מקרה היו צריכים להיעשות פה"

מתן כהנא צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

ח"כ מתן כהנא, מסביר את המהלך של 'ימינה' לחבור ללפיד ולמפלגות השמאל להקמת ממשלה: "האידיאולוגיה שלנו לא השתנתה. אנחנו ממשיכים להיות ימין, ארץ ישראל חשובה לנו וריסון מערכת המשפט ודברים נוספים שחשובים לימין", מבהיר כהנא ומסביר "ניסינו בכל הכוח להקים ממשלת ימין, עשינו הכל, אבל זה לא הצליח – לא הייתה ממשלת ימין. הבטיחו לנו הכל אבל ממשלה לא הביאו".

בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, הוסיף כהנא: "אנחנו מבינים שאין ברירה – כדי לעצור את ההידרדרות של המצב הזה שאין ממשלה, אין תקציב, אין מינויים והכל תקוע – הבנו שצריך ממשלה וחיפשנו איך לרדת מהעצים שטיפסנו עליהם". כהנא מסביר כי "בממשלה הזו אף צד לא יצא ומלוא תאוותו בידו. שני הצדדים יצטרכו לוותר על הרבה דברים".

"קל להיות מימין לנתניהו כי המדיניות שלו לא באמת ימין", אומר כהנא ומדגיש "אנחנו לא מוכרים את האידיאולוגיה – היא נשארת אותה אידיאולוגיה". כהנא התייחס לפרסומים על הסכמה עם מרצ לחוקים נגד ערכי הדת ואמר "זה שקר גמור – אין בהסכם הקואליציוני שום דבר שמהווה פגיעה בקודשי הדת וערכי המשפחה. הסטטוס קוו יישמר".

עוד אמר כהנא: "הממשלה הזו תשלים את ימיה רק בתנאי שנעמוד בהגדרות ההסכמיות, שכל צד יכול בעל זכות וטו. אם עכשיו כל צד יחפש את הנקודות שהכי כואבות לצד השני וידבר עליהם זה לא יחזיק".

"איפה שאני הייתי בצבא מרביתם של הלוחמים שסיכנו את חייהם היו מצביעי שמאל", מוסיף כהנא. "הקו האידיאולוגי שלי הוא הפוך ממרצ בהמון דברים, אבל יש הרבה דברים שאנחנו מסכימים עליהם ויכולים לעשות ביחד. לבנות בתי חולים, בתי ספר ועוד". לדברי כהנא "כנראה שמה שלא פתרנו ב-73 שנות המדינה לא נפתור עכשיו".

כהנא הבהיר כי הוא מבין לליבם של אלו המודאגים מהקמת הממשלה: "אני מבין את הבטן המלאה של הציבור וחובת ההוכחה עלינו, שנשמור על כל מה שצריך לשמור. לא ויתרנו על ערכים".

כהנא מתח ביקורת על המפלגות החרדיות, שתוקפות את הממשלה המסתמנת ואינן מוכנות להכנס ולהשפיע מבפנים: "אני כל הזמן שומע כמה הממשלה הזו הולכת להיות נוראה – אבל אני לא רואה שום ניסיון של החרדים להכנס אליה ולהציל מה שאפשר. אם היא כל כך מסוכנת אולי אפשר היה להכנס לממשלה ולהשפיע מבפנים. אולי הם פשוט מבינים שזה לא כצעקתה".

בהתייחסו לביקורת הרבה על כך שליברמן יחזיק במשרד האוצר ובוועדת הכספים, אמר כהנא: "שר האוצר הוא לא לבד בממשלה ויש ראש ממשלה, ושרים והצבעות – ויש גם אותנו שנאזן את הדברים. יש עוד שרים בממשלה וחברי כנסת בקואליציה. אלה התוצאות. הכי הייתי רוצה שהחרדים יהיו חלק מהממשלה הזו. אני רוצה להאמין שהממשלה הזו תקום ותחזיק הרבה שנים וכשהם יראו שזה מחזיק מעמד אולי הם יצטרפו".

כהנא הבהיר כי לא היו עריקים לטובת מחנה הימין: "סער בקולו אמר שהוא לא מסכים להכנס, אפילו כשהציעו לו את ראשות הממשלה ראשון ולכן זה עורבא פרח וזה לא רלוונטי. שקד עשתה מאמצי על שתקום ממשלת ימין, אבל הבינה בעצמה שאין אפשרות כזאת – היא ובנט ניסו בכל כוחם אך ללא הצלחה".

כהנא התייחס לטענות שבנט שיקר בזמן מבצע שומר החומות, כשהצהיר כי הפסיק את המגעים להקמת ממשלה עם השמאל: "הדברים מבחינתו היו מאוד ברורים – בלחימה עצרנו את המו"מ לגמרי, ואז חזרנו לדון עם הליכוד, אך כשהיא הסתיימה והבנו שעדיין אין ממשלת ימין המשכנו במו"מ עם השמאל".

כהנא התייחס גם לשיתוף הפעולה עם רע"מ: "בניגוד לספינים השקריים של הליכוד, הדרישות של עבאס הן אזרחיות בלבד. בליכוד נתנו לעבאס הצעות הרבה יותר מרחיקות לכת. עבאס מפגין רצון לשלב את הערבים, נתנו לו דברים שבכל מקרה היו צריכים להיעשות פה".

"כולנו רוצים רק טוב למען מדינת ישראל. צריך להרגיע קצת את השיח", מסכם כהנא.

גורם פוליטי בכיר מסר בתגובה לדברי ח"כ מתן כהנא: "כהנא משקר. ליברמן הטיל וטו על צירוף החרדים בהסכמת נפתלי בנט. נפתלי בנט טירפד הקמת ממשלת ימין. בתחילת השבוע גדעון סער הסכים להצעת מתניהו, ובנט טירפד את זה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יפה למתן כהנא
    אמין הוא לא
    אבל אחלה ראיון נתן פה
    תשובות לעינין…